Na stránke robotkarel.sk si môžete vyskúšať programovanie úloh pre Robota Karla pohybujúceho sa v štvorcovej sieti a ukladajúceho farebné tehličky.

  • základné príkazy – pohyb robota, otáčanie, ukladanie tehličiek a kreslenie značiek
  • podmienky, cyklus, cykly s podmienkou, vlastné príkazy, rekurzia
  • 3D a 2D režim
  • tehličky, značky, farebné tehličky, náhodné farby
  • režim pomalého spustenia pre „krokovanie“ a hľadanie chýb


K dispozícii je bezplatná verzia Karel – Free. Ak ju chcete využívať a získať ťahák so syntaxou jazyka pre programovanie Karla, či zbierku cvičení, napíšte cez kontaktný formulár na stránke Kontakt.

  • Príspevok na konferencii PyCon EduSummit 2022 v Bratislave o Karlovi


Koncept

  • Myšlienku Robota Karla ako programovacieho jazyka pre výučbu programovania priniesol v roku 1981 americký profesor Richard Pattis.
  • Meno robota bolo vybrané podľa Karla Čapka – autora divadelnej hry R.U.R, ktorá priniesla do jazykov prvýkrát slovo robot.
  • Programovanie robota Karla bolo v minulosti populárne aj v Československu, najmä na počítačoch PMD (od roku 1986), neskôr na rôznych verziách pre PC.


Partnerské projekty


Jaroslav Výbošťok, učiteľ informatiky, autor stránky

E-mail: info@robotkarel.sk

Ak máte záujem o spoluprácu na vývoji a prevádzkovaní, napíšte na info@robotkarel.sk alebo cez kontaktný formulár.

Prajem veľa príjemných chvíľ, poučenia i zábavy pri programovaní úloh pre Karla.