O robotovi Karlovi
Na stránke robotkarel.sk si môžete vyskúšať programovanie úloh pre Robota Karla pohybujúceho sa v štvorcovej sieti a ukladajúceho farebné tehličky.
- základné príkazy – pohyb robota, otáčanie, ukladanie tehličiek a kreslenie značiek
- podmienky, cyklus, cykly s podmienkou, vlastné príkazy, rekurzia
- 3D a 2D režim
- tehličky, značky, farebné tehličky, náhodné farby
- režim pomalého spustenia pre „krokovanie“ a hľadanie chýb

K dispozícii je bezplatná verzia Karel – Free. Ak ju chcete využívať a získať ťahák so syntaxou jazyka pre programovanie Karla, či zbierku cvičení, napíšte cez kontaktný formulár na stránke Kontakt.

- Príspevok na konferencii PyCon EduSummit 2022 v Bratislave o Karlovi
Koncept

- Myšlienku Robota Karla ako programovacieho jazyka pre výučbu programovania priniesol v roku 1981 americký profesor Richard Pattis.
- Meno robota bolo vybrané podľa Karla Čapka – autora divadelnej hry R.U.R, ktorá priniesla do jazykov prvýkrát slovo robot.
- Programovanie robota Karla bolo v minulosti populárne aj v Československu, najmä na počítačoch PMD (od roku 1986), neskôr na rôznych verziách pre PC.

Partnerské projekty

Jaroslav Výbošťok, učiteľ informatiky, autor stránky
E-mail: info@robotkarel.sk
Ak máte záujem o spoluprácu na vývoji a prevádzkovaní, napíšte na info@robotkarel.sk alebo cez kontaktný formulár.
Prajem veľa príjemných chvíľ, poučenia i zábavy pri programovaní úloh pre Karla.
